Hyra golfbil & vagn

Uthyrning av golfbil

Vi har 12 stycken golfbilar till uthyrning för dig som har B-körkort.

• Nyttjande av golfbil/moped på banorna är endast tillåtet i samband med egen golfrond eller på uppdrag av golfklubben.
  • Golfbilar/Golfmopeder skall framföras med respekt för banan samt på anlagda vägar där sådana finns. Körning är inte tillåten på: tee, foregreen, green, övningsgreen samt ej heller mellan green och greenbunker. Kör aldrig närmare en green än 15 meter. Vid våta förhållanden ska extra stor försiktighet iakttas.

Tillgängliga för bokning

Alla våra golfbilar kan bokas via Min Golf till starttider mellan kl 8.20 - 17.00. Om du är i behov av hyra golfbil till övriga starttider, kontakta shop & tidsbokning 031-93 81 89.

Privat golftransportmedel (golfbil, golfmoped)

Du som kör eget golftransportmedel på våra banor måste följa samma regler som hyrbilsavtalen. Om vi ser att någon privat bil inte följer detta har vi rätt att ge den bilen körförbud på anläggningen. För att framföra sitt privata fordon ska kontrakt undertecknas inför varje ny säsong. Du finner filen längst ned på sidan.

Hyra golfbil Gäst & Medlem - 2024

18-hål   Utan läkarintyg Med läkarintyg
Gäst - 1 tillfälle  550 kr 350 kr
Medlem - 1 tillfälle  400 kr 250 kr
9-hål  Utan läkarintyg Med läkarintyg
Gäst - 1 tillfälle  300 kr 250 kr
Medlem - 1 tillfälle  200 kr 150 kr

För dig med läkarintyg

Vid hyra med läkarintyg ska intyget uppvisas i shop/kansli eller hänsvisas till information finns i GIT. Vi reserverar oss för eventuellt golfbilsförbud om banan pga väderförhållande.

Rabattkort & bokning

För säsong 2024 finns det följande möjligheter till Rabattkort vid hyra av Golfbil för 18 hål eller 9 håls rundor. Gäller enbart för medlem på Kungsbacka GK och som har läkarintyg. Det finns två olika modeller av Klippkort, digitala eller i pappersform, läs mer om de olika korten.

Viktigt

• Klippkorten, digitala och pappersform, kan inhandlas i shop/tidsbokning eller i kansliet. Enbart för medlem på Kungsbacka GK. I samband med inköp undertecknas ett 1-årigt hyresavtal.
  • OBS! - Olika sista giltighetsdatum på korten, se nedan

• Golfbilarna bokas i samband med tidsbokning via Min Golf eller via shop/reception, välj följande bilnummer utifrån vilken bana som du ska spela:
    - Golfbil nr 1-9: Gamla Banan
    (OBS! Bil nr 9 finns i listan för spel på 18-hålsbanan, inte 9-hålsbanan. Bilen står kvar i samma garage som tidigare och kan enbart bokas till 18-hålsbanan)
    - Golfbil nr 10-12: Nya Banan

Digitala Klippkort

• 10-kort: 2 500 kr
    Bäst-före: Gäller i 12 månader från inköpsdatum

• 25-kort: 4 400 kr

• Högkostnadskort +25-kort Nr 2: 600 kr
    Bäst-före: Gäller t.o.m. innevarande årsskifte

Pappers Klippkort

• 10-kort: 1 400 kr
    Kan nyttjas på både 9-hålsbanan och 18-hålsbanan, varje "klipp/kryss" avser 9 håls spel.
  • 25-kort: 2 500 kr

Hyra av vagn