Tävla

Tävlingsverksamheten på klubben är öppen för alla!

På Kungsbacka Golfklubb är det tradition att tävla, vilket är jätteroligt. Såväl medlem som gäst är välkommen att delta, i såväl singel- som partävlingar.

Vi har ett stort utbud av av olika tävlingar dels Kommittétävlingar, som spelas på vardagar och Klubbtävlingar spelas vanligtvis spelas på helgdagar.

Kommittétävlingar

Måndagar - Seniorerna
Onsdagar - Herrgolf
Torsdagar - Damgolf
Fredagar - Juniortävlingar

Tävlingskommittén ansvarar för klubbens tävlingsverksamhet, allt från att sätta tävlingsprogrammet, planera golfveckan och skaffa sponsorer till att sköta lottning och scoreinmatning. Tillsammans med många ideella tävlingsledare, starters och liknande roller, genomförs tävlingarna och skapar en fantastisk atmosfär kring varje unikt tävlingsarrangemang.

Anmäl dig på följande sätt:

• Via hemsidan, Gå in på fliken Tävla/Tävlingsprogrammet - leta upp aktuell tävling/Välj anmälan
  • Logga in på Min Golf - Gå till Hitta Tävling

Start- och resultatlistor

Så fort en tävling har lottats finns startlistorna publicerade på webben.
Så här hittar du dit:

1. Gå till Tävlingsprogrammet
  2. Välj aktuell tävling
  3. Där finns all information om tävlingen, t ex klasser, datum för anmälan, antal anmälda, startlista (när tävlingen är lottad).

Resultatlistor hittar du i tävlingsprogrammet.