Information om Damverksamheten 2024

För att engagera klubbens damer i gemensamma aktiviteter och stärka klubbandan har vi lottade samt VTP valfri-tid-partner tävlingar på Gamla, Nya och Korthåls Banan.

Reserverade tider för tävlande damer är, torsdagar 09.00-11.30 samt en timma på eftermiddagen. Eftermiddagstiden syns i vårt tävlingsprogram och vid anmälan i Min Golf.

Damtävlingarna vänder sig till dig som är 22 år och äldre med hcp 54,0 eller lägre. Vid de flesta tävlingar spel från valfri tee, val av tee görs vid anmälan.

Anmälan till lottade tävlingar öppnar tre veckor före speldag i Min Golf, där ser du även din starttid dagen innan. Du får även ett mail med din starttid.

Vid VTP tävlingar som vi har i juli bokar du själv in dig på en starttid och anmäler dig till tävlingen i Min Golf. Markören behöver inte tävla! Viktigt är att veta när sista start gäller, detta framgår när du anmäler dig och i vårt tävlingsprogram.

Anmälningsavgiften är 75:-, om inget annat anges och betalas i Min Golf vid anmälanBetalning via kansliet eller shopen är inte tillåtet.

Medlem på Nya Banan betalar en suventionerad tävlingreenfee vid spel på Gamla Banan. Gäster är välkomna att delta i våra tävlingar, då gäller tävlingsgreenfee. Aktuell tävlingsgreenfee finns under fliken Spela.

Anmälan görs genom att logga in på Min Golf och söka tävlingen eller övrig aktivitet. Eller via klubbens hemsida under fliken Tävla, Tävlingar 2024. Klicka på det du vill anmäla dig till och klicka på Anmäl så kommer du direkt till Min Golf.

Klassindelning Vid singeltävlingar har vi tre lika stora klasser. Detta innebär att man kan komma att spela i olika klasser från gång till gång beroende på hur många som är anmälda. Tillhörighetsklass framgår av startlistan.

Undantag är de tre VTP tävlingarna i juli då är klassindelningen A +8-18,0  B 18,1-25,0  C 25,1-54.

Samtliga klasser spelar slaggolf.

Vid lagtävlingar har vi en klass.

Prisutdelning har vi ca. en gång per månad, då vi även har After Golf. Ambitionen är att vi skall ha någon typ av tema/aktivitet. Om du inte kan hämta ditt pris själv kan du be ett ombud göra det. Ett ombud kan endast vara ombud för en person, damkommittén kan inte vara ombud! Ej avhämtat pris tillfaller damkommittén.

Närmast hål pris på Gamla Banans hål 18 gäller vid vissa tävlingar.

Bästa brutto pris utdelas vid singeltävlngar.

Hole in one (HIO) pris tillfaller den tävlande dam som gör HIO först på någon av damtävlingarna, gäller på både Gamla och Nya Banan. Sponsor Hamra Golfshop.

Eclectic NETTO sker med automatik vid singeltävlingar på Gamla Banan. Sponsor konstnär Bo Stenberg.

Birdie vid prisutdelning lottar vi ut priser.

Utflykt till annan bana sker i år tisdag 3 september.

Finalspelet "Race to the final" spelas söndag 22 september på Nya Banan. Under säsongen utdelas poäng vid varje tävling, både singel och lag. De 20 damer med flest poäng gör upp om att bli Årets Dam. Tio matcher spelas över 9 hål, efter det återstår 10 damer som vunnit sina matcher. Då spelar dessa damer en s.k. shootout, alla 10 damerna slår ut och den som är sämst på hålet slås ut. Så fortsätter spelet och efter 9 hål har vi en segrarinna! Endast för medlemmar.

För deltagande i Ladies Invitation och utflykten krävs att medlemmen har spelat i minst två damtävlingar under denna säsong.

Vid samtliga tävlingar tillämpar vi Ready golf!

Vi följer klubbens Tävlingsvillkor, läs under fliken Tävla.  Lokala regler, Tillfälliga lokala regler och Ordningsföreskrifter, läs under fliken Spela.