Golfakademins tränare

PO Dahlman

PGA Club Professional

MÅLSÄTTNING

Oavsett om du är en glad amatör eller professionell golfare - du har en inre drivkraft om att bli bättre. Jag ger dig möjlighet och verktyg att träna på samma sätt som proffsen, men på dina villkor. Det kan vara det perfekta slaget, sänka sitt handicap eller vinna en tävling.

Under lektionerna hittar vi detaljerna som leder till förändring, och jag ger dig tydlig feedback och nya infallsvinklar på ditt spel. För mig är det viktigt att det finns tid för kommunikation under lektionen. Välj mellan 50 eller 90 minuters lektioner.

TRÄNARKARRIÄR

• Kungsbacka GK (2020-
  • Vallda GCC (2010-2019)
  • Varbergs GK (1999-2009)
  • Delsjö GK (1992-1999)
  • Mölle GK (1991)

UTBILDNINGAR

• 2023 - SAM Putting Instructor Level 1
  • 2010-2012 - Titleist Performance Institute (TPI) - rörlighet och styrka
  • 1991-1992 - Högre Tränarutbildning (HTU) PGA of Sweden
  • Svenska Golfförbundets (SGF) tränarutbildningar - Coachning, proffsverksamhet, pedagogik/personlighetsutveckling TMK

ÖVRIGT

• 2007 utsedd till Årets tränare i PGA of Sweden Väst
  • Tränat ett flertal tourspelare, bl a Linda Wessberg och Karin Sjödin

Therése Jacobson

PGA Club Professional

MÅLSÄTTNING

För mig är golfen den perfekta idrotten. Du kan oavsett ålder och nivå alltid utvecklas. Tillsammans sätter vi ihop en plan för just din utveckling. Välj mellan 50 eller 90 minuters lektioner.

Min styrka är att utveckla ditt närspel. Ett område jag brinner för och vill bidra till att du som amatörgolfare får verktyg för att utveckla och träna ditt närspel. Vilket kommer att påverka ditt golfspel till det bättre.

Jag växte upp i en mycket idrottsintresserad familj där pappa var tränare inom fotboll och ishockey. Min idrottsuppväxt bestod av konståkning från fyra års ålder upp till SM som äldre junior. Fotboll, först i pojklaget som pappa tränade sedan med flicklaget. Golf testade jag på sommarlovet när jag fyllde 12 år tog Grönt Kort direkt! Började tävla på de olika juniortourerna parallellt med de övriga idrotterna. Gick snabbt ner i hcp och har idag 2,5.

TRÄNARKARRIÄR

• Kungsbacka GK (2020-