Kick-off 10 april

Herrgolfens Kick Off

Hela 54 personer samlades för att informeras om årets upplägg för Hamraherrar. Mycket glädjande var att 7 nya Herrgolfare deltog. Välkomna säger vi till Alexander Byström, Jan Henriksson, Glenn Johansson, Tomas Nilsson, Christian Pennert, Pelle Persson och Per Timborn (tyvärr lite dålig kvalité på fotot).

Utöver Herrkommittén  medverkade Marc Henriksson från Shopen, Therése Jacobson från GolfAkademin, Kalle Persson, Regelkommittén samt Banchef Henrik Larsson och Rolf Eriksson från Bankommittén. De beskrev arbetet och förklarade byggnationen av de nya moderna bunkrarna på Gamla Banans hål 1, 17 och 18.

Race to The Final

Årets tävlingsprogram består av 24 tävlingar för att kvalificera sig till Finalspelet. Dessutom, i maj, spelas den uppskjutna finalen för 2023. De 24 tävlingarna delas upp i tre perioder där vi utser periodsegrare i varje klass.

Vi tävlar även om:

• Närmast hål
  • Bästa Brutto
  • Eclectic Brutto/Netto
  • samt Årets Golfare per klass

Till Finalen kvalificeras sig de 40 spelarna som samlat flest OoM-poäng, oavsett klass. Som förut kan man spela i en lottad tid eller VTP (Valfri,Tid och Partner).

Ett nytt koncept för klassbyten införs. Läs mer!

Fler herrgolfare

Förra året  ökade vi deltagarantelet med 50% och vi hoppas även i år på en ökning. För att locka nya herrgolfare erbjuder vi därför två ”frispel” under första perioden. Även du som ”gammal” herrgolfare kan få en frirond och du ”raggar” en ny herrgolfare.

Man anmäler sig och betalar som vanligt så ordnar med kreditering av startavgiften. Gör en notering i Kommentarfältet i Anmälan.

Facebookgrupp

En facebookgrupp Hamraherrar har startats på försök. För närvarande är vi 21 medlemmar. Vi får se vad det blir av den. Syftet är att klubbens herrar kan bli med i gruppen och utbyta erfarenheter, söka kontakt med andra spelpartners, kanske köpa/sälja golfprylar m m. Gruppens värde blir vad gruppmedlemmarna gör det till.

The Winner takes it All

I vårt sedvanliga lotteri vann denna gång Sune Johansson. Grattis! Pengarna har Swishats.

Välkomna till årets säsong!

Herrkommittén
Svante Carlberg