Info till ny medlem

Till Dig som är ny medlem i Kungsbacka Golfklubb

Välkommen!

Välkommen till Kungsbacka GK - Vi hoppas att du ska trivas här och få möjlighet att njuta av många härliga golfrundor. Du tillhör nu en skara glada golfare som är medlemmar i en av Göteborgs bästa golfklubbar.

Strategiskt ramverk
Kungsbacka GK är både Vision 50/50 certifierad och Miljöcertifierad enligt GEO. Klubben arbetar utifrån ett Strategiskt ramverk vars mission är "Bidra med positiv samvaro, aktiv fritid, god hälsa och livskvalitet". Se bildgalleriet längst ned på sidan för att få en liten inblick i all vår verksamhet.

Bra att känna till

Våra informationskanaler

All information om klubben, aktiviteter, rutiner o.s.v. finner du här på vår hemsida. Var 14:e dag skickas ett Nyhetsbrev via den e-postadress som du har angivit i Min Golf. I Nyhetsbrevet ges information om vad som har hänt, viktigt att känna till och vad som kommer att ske inom den närmaste tiden.

En gång i månaden ingår ett brev från vår ordförande.

Tidsbokning

Bokning av starttider görs via Min Golf, Shopen eller i terminalen i klubbhusfoajén. Har du problem med bokningen, gå in till shopen, de hjälper dig.

Alla tider mellan kl 06.00 och 20.00 är bokningsbara på Gamla Banan (18-hålsbanan) och Nya Banan (9-hålsbanan). På Gamla Banan kan du ha 3 starttider bokade samtidigt, inga förbehåll på Nya Banan. På Gamla Banan är alla heltimmestider på helg blockerade och släpps för bokning, kvällen innan kl. 20.00.

Har du redan 3 tider inbokade finns det möjlighet att boka ytterligare en tid. Efter kl 20.00 kan du boka morgondagens lediga tider utan att belasta din kvot.

På Korthålsbanan är det alltid bollränna. Där tillåts det även Pay & Play. Ibland kan Korthålsbanan vara reserverad. Ta som vana att gå in i Kalendern på hemsidans startsida, där publiceras all information om eventuell reservation eller avstängt pga tävling.

Gästgreenfee

Utifrån ditt medlemskap har du möjlighet att bjuda tre gäster i din boll till en reducerad greenfee. Gäller endast under Högsäsongsperioden.

Tävlingsverksamheten

Att vara med och tävla är ett bra sätt att hitta nya spelkamrater.

Under året erbjuds klubbtävlingar som spelas på helgdagar. Vi har fyra olika kommittéer som erbjuder tävlingar under veckodagarna, se nedan. Såväl våra medlemmar som gäster är välkommen att delta.

• Seniorkommittén: Måndagar - tävlingar för alla seniorer från 55 års ålder
  • Herrkommittén: Onsdagar - tävlingar för alla herrar som är 22 år och äldre
  • Damkommittén: Torsdagar - tävlingar för alla damer som är 22 år och äldre
  • Juniorkommittén: Fredagar - tävlingar för alla juniorer upp till och med 21 år

Du hittar mer information om klubbtävlingar under fliken Tävla. Alla kommitteér presenterar sin verksamhet under fliken Kommittéer.

Driving rangen

Vi använder GolfMore-systemet. Ladda ned appen via din telefon eller ladda ett kort med valt belopp. Du får hjälp med köp av kort och laddning i shop/tidsbokningen. Givetvis går det bra att betala med kreditkort direkt i bollmaskinen på Driving Rangen.

Golfakademi

På Kungsbacka Golfklubb har vi PGA-utbildade tränare. De har hög kompetens och ett stort engagemang samt lång erfarenhet av träning och coachning på olika nivåer. De erbjuder olika kurser för golfträning och utveckling, oavsett vilken nivå du befinner dig. Du bokar lektion med ditt Golf-ID via ProPlanner

Kurser för olika nivåer
Under säsong erbjuds Gruppträning för golfare på alla nivåer. Håll utkik på Golfakademins sida där du finner aktuell information, samt att kurserna alltid presenteras i Nyhetsbrevet.

Hamra Golfshop

Shopen på Kungsbacka Golfklubb drivs av klubben och ingår i GolfStore-kedjan. I butiken finns ett utbud av kläder, skor, klubbor, bagar, bollar, handskar och all tänkbar golfutrustning. Hamra Golfshop erbjuder utprovning av klubbor (Custom Fitting) med en förstklassig service. Titta gärna in och hitta dina nya favoriter.

Restaurang - Hamra Golfkrog

På Kungsbacka GK drivs restaurangen av Hamra Golfkrog. De erbjuder, under säsong, dagligen tre olika lunchrätter - alla lika goda, samt fikabröd och frallorDet finns även en kiosk på Gamla Banan mellan hål 8 och hål 12 utslag.

Vi vill veta vad du tycker

Vi är tacksamma för alla tips och idéer som kan göra vår klubb ännu bättre. Tveka inte att ställa dina frågor och framföra dina synpunkter, kom förbi kansliet eller ta kontakt med någon i styrelsen.

Det är också viktigt att läsa klubbens stadgar där kan du läsa om medlemmens rättigheter och skyldigheter (information om utträde, som ska anmälas till klubben senast sista november inför nästkommande år). All medlemsspecifik information kan du ta del av genom att logga in på Medlemssidorna, logga in med samma inloggningsuppgifter som du gör till på Min Golf.

Bagbricka & Bildekal

När du har betalat din medlemsfaktura och din Insats/Lån till klubben, vill vi att du hämtar ut din revers i kansliet, där får du också din bagbricka och en bildekal.

Välkommen till oss på Kungsbacka GK!
personal och styrelse